luni, 8 decembrie 2008

O lecţie românească
Nu cred să fie maşină mai hulită în România decât Loganul. Asta nu mă opreşte ca, orice s-ar întâmpla, să nu iert cretinilor de la Realitatea Tv şi aşa-zisei "societăţi civile", de fapt o adunătură de fripturişti siniştri, care pot susţine ORICE cauză, dacă pică banu', campania împotriva taxei de primă înmatriculare, care a umplut ţara de rable şi a distrus locuri de muncă în industria auto.
Logan este mai mult decât o maşină: este un fenomen social. Succesul ei în Occident, unde Renault se fereşte şi acum ca dracu' de tămâie să-i facă reclamă, spune multe despre mutaţiile din obiceiurile de consum ale occidentalilor şi despre emergenţa unei largi pături populare. Grosul ei provine din lower middle class, care şi-a pierdut statutul şi puterea de cumpărare, victime ale globalizării şi destructurării aparatului industrial din Vest şi ale mutării lui în China.
Dacia Logan este şi un succes tehnologic, nu doar unul comercial. Mai mult, a devenit un model industrial pe care încearcă să-l adopte şi Fiat, şi Toyota, şi VW, dar şi alţii. Este o maşină practică, extrem de fiabilă, fiind bazată pe platforme ajunse la maturitate, care dau extrem de puţine defecte, uşor de întreţinut şi cu costuri de exploatare mai mult decât rezonabile. Ştiu despre ce vorbesc: am Logan.
Ei bine, Logan este dat acum drept exemplu celor trei dinozauri americani din industria auto, care stau cu mâna întinsă la pomana statului. E ceva! Ştiu că vor urma înjurături, pe motiv că nu e maşină, e dric, că nu-i merţan şi nici Siegfried, şi cu atât mai puţin Romeo. Iar cusurul lui esenţial e că este un produs românesc. Şi noi, în materie de autoturisme suntem patrioţi germani, francezi, italieni, americani, ăi cu dare de mână britanici. Chiar dacă ne lasă în curul gol şi la cumpărare, şi la întreţinere, şi la costuri de exploatare. Asta e, fudulia cu cheltuială se ţine băţ!

3 comentarii:

Ionuţ Jifcu spunea...

parerea mea e ca e cea mai proasta masina . sunt subiectiv. n am logan, am un matiz.

Ruxandra-Georgeta Lungu spunea...

Am scris si pe blogul meu.
Loganul nu-i rau, dar este prea SCUMP!
Pentru ca pretul lui inglobeaza niste taxe nesimtite pe salarii si profit, pentru ca pretul lui reflecta costuri nejustificate pentru energie, materii prime etc.
In Romania, productia de bunuri este impovarata de o legislatie incalcita, impovaratoare!
Solutii intrevad, dar cine mai are interes sa producem de la ace de cusut la avioane?
Se gasesc voci slugarnice care cred ca, daca nu jucam cum ni se canta, vom fi "dati afara" din ()ue!
O tara mare, cu o pozitie geopolitica, strategica etc, o imensa piata de desfacere pentru deseuri, rable, E-uri, sa fie eliminata din UE? N-ai sa vezi!
Mi-as paria viata ca nu se va intampla!
Trebuie doar sa jucam tare si sa avem politicieni cu albus si galbenus!

N. Raducanu spunea...

Cine ar putea sa imi spuna in ce masura o masina Logan produsa de Renault sau un telefon celular produs la Jucu de Nokia, este un produs romanesc sau un produs frantuzesc (respectiv finlandez)? Si care sunt criteriile prin care se poate aprecia aportul partii straine si romane in elaborarea unui produs industrial? Intrebarea nu e nerelevanta, caci de raspunsul dat se poate vedea daca puterea politica din puterea politica din Romania mai are sau nu un cuvant de spus in desvoltarea ramurei respective

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...