joi, 15 ianuarie 2009

De asta n-are Israelul greţuri!
Azi, armata Israelului a atacat sediul unor agenţii de presă şi un sediu ONU din Gaza City. Vreo doi jurnalişti şi vreo trei angajaţi ai ONU au fost răniţi. Banal. Puteau s-o mierlească. Şi ce li se va întâmpla atacatorilor? Nimic! De ce a ajuns Israelul să se bucure de imunitate şi de impunitate? Avem o posibilă explicaţie în interviul pe care Tony Judt, evreu şi descendent al unor rabini lituanieni, istoric, îl acordă celor de la Le Nouvel Obs.
Întrebat dacă Obama va putea schimba ceva în Orientul Mijlociu, mai ales în conflictul ăsta dintre evrei şi palestiniei, Judt răspunde: "Permiteţi-mi să vă povestesc o anecdotă. În timpul unei reuniuni la Paris, m-am întâlnit cu un senator american foarte cunoscut. După ce l-am ascultat vorbind foarte rezonabil despre Israel şi Palestina, l-am întrebat: "Domnule senator, nu exprimaţi niciodată astfel de opinii în public. De ce?" La care el mi-a răspuns: "În niciun caz din cauza alegătorilor evrei din statul meu. N-am nevoie de ei pentru a fi reales. Realitatea este foarte simplă: dacă pronunţ un discurs important în Senat afirmând că Israelul are şi el o mare parte din vină pentru problemele de care se loveşte, că ocupaţia sa din Cisiordania este în mare măsură ilegală, că ar trebui să se retragă şi că acolo ar trebui să se formeze un stat palestinian, că Ierusalimul ar trebui să fie un oraş deschis, deci dacă afirm toate astea, cu puţină şansă zece senatori ar veni la mine să-mi spună: "De acord cu tine, eşti un geniu, curaj!" Şi nu voi mai putea să trec vreodată o lege prin Senat, pentru că de fiecare dată când voi prezenta un text, chiar şi pentru îmbunătăţirea aprovizionării cu apă potabilă în statul meu, AIPIC(una dintre principalele organizaţii de lobby pro Israel)va avea grijă să nu existe nici cea mai mică şansă de a fi aprobată. De ce ar trebui să fiu un erou înceea ce priveşte situaţia din Orientul Mijlociu, şi să-mi pierd toată puterea?" Mă tem ca nu cumva şi Obama să moştenească acest raţionament"
Ce ar mai fi de spus? Sediul ONU este, de fapt, cel al agenţiei sale specializate, URNWA, supusă unor puternice atacuri mediatice din partea Israelului, atacuri despre care am scris recent. Este clar acum că se pregătea un astfel de deznodământ. Agenţia îi deranjează, pentru că ajutorul oferit de ea palestinienilor este văzut ca un factor favorizant al rezistenţei palestinienilor. În atac a mai fost distrus un depozit, în care au fosrt distruse sute de tone de ajutoare umanitare. Ferocitatea răzbunării evreilor frizează neomenia.
Respectata revistă medicală britanică "The Lacet" acuză forţele militare israeliene de atrocităţi în Gaza, reproşând responsabililor medicali din întreaga lume "tăcerea complice". Ce nu mă mai miră în această afacere este acuza unui purtător de cuvânt israelian, care încearcă să decribilizeze o mărturie din revistă, pe motiv că martorul este cunoscut pentru poziţiile sale radical de stânga. Şi să nu te întrebi dacă este întâmplătoare poziţia lui Tismăneanu, care acuză stânga, în totalitatea ei, de antisemitism, într-un articol publicat ieri în EvZ.

Niciun comentariu:

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...