sâmbătă, 28 martie 2009

Anticamera cimitirului
Am fost astăzi până la Institutul Oncologic de la Fundeni. nu am intrat decât în curtea Institutului. Nu ştiu cum este în spital, dacă e curat şi confortabil, dacă personalul medical e amabil şi cei internaţi, cei mai mulţi cu un soi de sentinţă de condamnare la moarte amânată la la activ, ajutaţi să treacă mai uşor peste problemele lor. Dar şi dacă ar fi o culme a excelenţei, curtea spitalului şi împrejurimile sunt un coşmar. Un deşert de beton, înconjurat de gunoaie, mormane de gunoaie, un pâlc de copaci plini de cuiburi de ciori, care fac un zgomot infernal, de film de groază. Cum pot trăi bolnavii cu fondul ăla sonor e un mister. Evident, psihic este inconfortabil, şi asta contribuie la scăderea moralului lor.
Nu am înţeles şi nu înţeleg cum de peste gard, la Spitalul Fundeni, care nici el nu este o culme a confortului şi curăţeniei, lucrurile arată totuşi mai civilizat. Oricât de subfinanţat ar fi sistemul, nu cred că ar costa cine ştie ce amenajarea curţii ăleia şi alungarea ciorilor. Nu e suficient să-i operezi şi să-i îndopi cu chimicale pe bolnavi. E la fel de important să le creezi un mediu prietenos, care să le permită să treacă mai uşor peste tragedia personală pe care o trăiesc. E şi asta o parte a tratamentului. Şi mă mir că medicii de acolo nu înţeleg asta. Aşa cum arată acum, curtea aia e un soi de anticameră a cimitirului. E păcat că am ajuns atât de nepăsători cu tot ceea ce ne înconjoară.
Ca să pună capac la toate, un nene vigilent, şeful de tură de la pază, m-a luat la şuturi, pentru că fotografiam fără aprobare în curtea spitalului. M-a legitimat. Şi nu cred că i-a căzut tocmai bine ce a citit în legitimaţia mea de serviciu. De unde stupizenia asta cu interdicţia de a fotografia pe domeniul public? Până una-alta, eu îi plătesc şi lui, şi şefilor lui de la spital, salariul. Nu ne mai facem bine.

5 comentarii:

Ruxandra-Georgeta Lungu spunea...

Despre planurile de a transforma spitalul intr-un tun imobiliar, gen Popoviciu, se mai stie ceva?

Karakas spunea...

Arata ca in comunism. Oare angajatii nu pot sa faca citeva ore de voluntariat sa isi curete mizeria? Asta e parte din mentalitatea nenorocita ce o avem: nu ma intereseaza nimic din jurul meu daca nu imi aduce ceva profit imediat. Ar trebui sa existe legi care sa amendeze proprietarul sau sa ii suspende licenta de functionare.

Constantin Gheorghe spunea...

Karakas, ai să râzi, dar mizeria nu e în curtea lor, ci în curtea unei clinici private, gard în gard cu Ocologia. Curtea lor n-are niciun Dumnezeu. Este deprimantă. Şi cu bani puţini se pot se pot schimba lucrurile.

Andrei Gheorghe spunea...

Cand intr-un spital nu sint medicamente, le-au furat medicii. Nu merge liftul si CT-ul, le-au stricat medicii. Peretii sint scorojitzi, de ce nu se ocupa medicii si de asta?

Da, curtea IOB-ului este dezolanta. Am trecut si pe acolo. Dar care este vina mea? Ce d-zeu, nu sint gunoier. Nu asta este treaba mea.

Diversi cunoscuti imi spun lucruri asemanatoare. As vrea sa ii plimb printr-o sectie de terapie intensiva intr-o zi linistita. Apoi sa ii tin intr-o garda linistita. Apoi sa ii intreb daca vor sa vada una mai "palpitanta".

Si dupa aia sa ii mai intreb odata cum este cu medicii, liftul, peretzii, curtea, etc, etc...

Constantin Gheorghe spunea...

Andrei, medicii ăia tot prin curtea spitalului trec, tot pe scări urcă, dacă liftul este defect, tot pereţii ăia scorojiţi le zgârie privirile. Dacă nu le pasă cum arată locul în care lucrează, nu le pasă nici de ei, nici de pacienţi. Eu nu am spus că sunt vinovaţi de toate alea, dar un cuvânt de spus tot au în conducerea spitalului.
Şi da, gunoiul ăla este şi treaba noastră, cum multe altele sunt şi treaba noastră.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...