vineri, 8 mai 2009

Aveţi-vă ca fraţii!
Pe vremea Prea Împuşcatului circula o vorbă. "Aveţi-vă ca fraţii, că vă fut alţii!" Aşa exprimau clasa muncitoare şi aliata ei de circumstanţă, intelectualitatea tehnică, nevoia de solidaritate. Mi-am adus aminte de asta citind contrele dintre Costi Rogozanu şi unul dintre proştii mei preferaţi, Pătrăşconiu, amândoi truditori pe moşia Vântului.
De la ce li se trage? Pătrăşconiu a ajuns un taliban al dreptei, şi e mai catolic decât Papa când e vorba de "cauză". Ca să nu mai vorbim că se ia prea în serios, ceea ce e dovadă de...aţi ghicit, prostie! Iar ca un taliban ce e, îi pute stânga. Pe de altă parte, din motive care îmi scapă, Costi Rogozanu e repertoriat la stânga în redacţia "Cotidianul", din motive de "diversitate", presupun. Altminteri, dacă ar da cineva ordin să fie exterminaţi toţi cei de stânga, el ar muri nevinovat!
Aşa că jupân Pătrăşconiu se simte oripilat să citească blogurile stângii(o non-entitate, dacă e s-o spunem pe-a dreaptă, că nu există o stângă unitară, ci curente de stânga, iar când este vorba de bloguri, câte bordee, atâtea obicee) şi îşi manifestă scârba într-o postare cu pretenţii de sentinţă: "Prostie, infatuare, ipocrizie, locuri comune, obtuzitate, suficienta, victimizare, infatilisim, lamentatii, incapatinare de a trai in neadevar, ticalosie chiar! Blogurile stingii romanesti!"
În principiu, cu un astfel de dobitoc nu ai ce discuta. Îl bagi scurt în pizda mă-sii şi uiţi că există. Rogozanu nu are ce face, şi-i răspunde: "P.S. M-a lasat “paf” monsieur colegu’ patrasconiu, un tip bonom+rational, care baga un soi de clona dupa postarea mea cu “bloguri de dreapta” si care spune ca blogurile de stinga sint scrise de prosti. Ma rog, nici macar nu mai stiu cum m-am trezit eu cu eticheta de stînga pe cap (am mai explicat chestia cu individualismul si spiritul critic care nu au neaparat de-a face cu stinga, dar cine sa asculte), dar nu asta e esenţial: ci un stil cocalaresc de a vorbi despre orice nuanta ideologica diferita de “NOI”. Dar ce mai conteaza. Lasa, Cristi, ca te pupa pe frunte Preda sau Tismaneanu pe blog, dup-aia tu pe ei. Si uite asa se pune de o mişcare. (A, nu uita sa-mi aduci cartea aia a lui Aligică - altfel, nu dau bani pe ea).
Ştiţi că prostul, dacă nu e şi fudul, nu e prost destul, drept pentru care, băşicat, Pătrăşconiu îi răspunde lui Rogozanu: "Colegul rogozanu, bonom si, de regula, rational (dar nu neaparat rational atunci cind e vorba despre CRIMELE comunismului si despre ipocrizia stingii!), tine cu orice pret sa confirme ce am spus eu despre blogurile de stinga. Cititi-i, va rog, PS-ul! Ar putea sa fie publicat, lejer, si de Romania Mare. Bravo, Costi! Keep walking! Ti-am mai zis: ma tem, pentru tine, ca lectura cartii celor doi iti va fi cam dificila. Autorii nu s-au gindit si la o versiune cu poze!"
Vă vine să credeţi că ăştia doi trebuie să respire acelaşi aer, într-o redacţie, să facă împreună un ziar? Şi cum eram noi, cei de stânga? Sau Pătrăşconiu îşi făcea autoportetul? Dreapta, frate! Meserie!

4 comentarii:

Lilick Auftakt spunea...

Joaca un teatru prost si unul si altul. Patrasconiu e de dreapta pt ca asa s-a dat ordin de la partid (a se vedea postarile de pe blogul lui Tismaneanu, Preda..etc), sa se scrie, vorbeasca cat mai mult de... dreapta. Iar Rogo e de stanga ca asa e moda. Doi berbeci.

tony spunea...

In caldare,Patrascoiu este cel din dreapta!

Desmond spunea...

Las` ca se schimba intre ei cand obosesc.

Karakas spunea...

Hehe, pe dreapta o sa gasesti numai ginditori :) Mare ti-i gradina Doamne, da' au scapat citiva peste gard...

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...