duminică, 21 iunie 2009

Boc, un tasti-basti

Boc este un tasti-basti! Bine, Boc poate fi orice, dar tasti-basti? Chiar aşa de jos a ajuns? Dar ce mama dracului înseamnă tasti-basti? Înseamnă lipsa de respect a celor care scriu fără diacritice, inclusiv a celor care au bloguri. Mă obligă pe mine să fac inteligibil un text, de parcă al meu ar fi interesul să înţeleg, nu al autorului, să se facă înţeles, să-şi treacă mesajul.
Bune, rele, astea sunt regulile ortografice ale limbii române. Nu cred că e un efort atât de mare să selectezi configuraţia potrivită pe tastatură. Nu-ţi baţi joc de cititori, pentru că ţie ţi-e lene! E o formă de dispreţ. Şi asta se întâmplă şi la HotNews(de la ei am luat tâmpenia de mai sus, tasti-basti, care e, de fapt, ţâşti-bâşti), şi la Ziare.com, şi pe la ediţiile electronice ale unor ziare şi reviste.
Imbecilitatea asta s-a răspândit ca râia şi în instituţiile statului. Primeşti adrese oficiale scrise fără diacritice, de trebuie să-ţi storci creierii să înţelegi ce vot idioţii. Rapoarte, analize, toate fără diacritice, care te obosesc la citit. Nu mai vorbesc despre romgleza omniprezentă, calcuri imposibile, cuvinte folosite fără să le fie cunoscut sensul. Sau despre etichetarea produselor din import.
Haosul din societate a pătruns şi în limba română, transformând-o într-un monstru. În curând o să ajungem să nu ne mai înţelegem între noi în limba "oficială". Nu că ar însemna mare lucru, oricum nu mai suntem de mult o naţie. Dar mai aveam şi noi ceva în comun...

2 comentarii:

N. Raducanu spunea...

Sa inteleg oare, din cele de mai sus, ca nu am voie sa mai comentez nimic pe blogul dvs. deoarece am o tastatura germana, (cu diacriticele lor: Ä; Ö; Ü)? In caz contrar voi intra in categoria "idiotilor"?

Constantin Gheorghe spunea...

Să înţelegeţi că una e să nu poţi face un lucru, fapt scuzabil, şi alta e s-o faci cu metodă şi premeditat. În cazul din urmă este o formă de dispreţ faţă de cititori. Eu la aceia care pot şi nu fac mă refer. Vi se pare că sunt un tip absurd? Şi apropo, în Germania îşi permit ziarele să nu respecte ortografia limbii germane?

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...