vineri, 16 octombrie 2009

Nu vă fie frică, Pulea Vodă pică!

Vreo câteva ore am lipsit din faţa calculatotului şi a televizorului. Recunosc, dacă n-ar fi trebuit să circul printr-un oraş în care ploaia îi isterizează pe şoferi, mi-ar fi fost chiar bine. N-a fost să fie! Scăpat de un coşmar, dau de altul: Pulea Vodă! O să ziceţi că sunt obsedat!
Nu, nu sunt, doar că de câte ori îl văd, mi-aduc de un banc de pe vremea lui Ceaşcă. Un tip se duce la psiholog.
"Domnule doctor, mi-e frică."
"E normal, trăim cum trăim, unde trăim, frica este normală. Aveţi totuşi un motiv special de teamă?"
"Am."
"Îmi spuneţi despre ce este vorba?"
"Păi, cum deschid televizorul, dau de Ceauşescu."
"Ştiţi, aici nu facem politică, facem terapie."
"Nu fac politică, încerc să vă explic."
"Bine, spuneţi."
"Deci, deschid radioul, Ceauşescu, deschid cartea de citire a copilului, Ceauşescu, deschid..."
"Suficient, înţeleg. Dar acum, acum de ce vă este frică? "
Am stat la coadă şi am cumpărat o conservă de peşte. Şi mi-e frică s-o deschid!"
Cam aşa şi cu Pulea Vodă. A intrat în trepidaţie, e peste tot. Cum mi-am cumpărat şi eu o conservă de ton, stau şi mă uit de ceva vreme la ea: s-o deschid, să n-o deschid?
Gata cu veselia, trecem la lucruri serioase. La RRA Pulea Vodă s-a dezlănţuit împotriva democraţiei, s-a purtat ca ultimul derbedeu. Proiectul lui totalitar este tot mai clar. În primul rând vrea să schimbe sistemul electoral, convins fiind că în România coaliţiile sunt imposibile. De aceea se gândeşte la introducerea primei electorale. Partidul cu cele mai multe voturi, sau mandate, dar care nu are majoritate absolută, primeşte o primă electorală pentru a fi majoritar şi pentru a forma singur Cabinetul.
A şantajat cu declanşarea alegerilor anticipate, citind Constituiţia aşa cum îl taie pe el capul: "Deci poate fi in prima zi dupa alegeri, pe 7 decembrie. Presedintele in functie face treaba asta, nu asteapta nimeni pe noul presedinte."
Este un jeg! Primo, în ultimele şase luni de mandat al Preşedintelui el nu poate dizolva Parlamentul. Mandatul lui se termină nu pe şapte decembrie, ci în momentul în care noul Preşedinte depune jurământul. Secundo: E vorba despre cele 60 de zile care trebuie să treacă din momentul încredinţării mandatului primului candidat. Adică se ajunge la 14 decembrie. Când sper ca Pulea Vodă să fie în drum spre Jilava! Sau măcar spre DNA!
Chiar dacă, Doamne fereşte, poporul român se tâmpeşte definitiv şi irevocabil, şi-i încredinţează un nou mandat, TREBUIE, dacă până atunci nu s-a rezolvat criza politică, să nominalizeze un nou candidat, şi apoi decurg cele din Constituţie.
Ce nu înţelege Pulea Vodă este că adversarii lui politici nu mai ştiu de frică. Cred că sunt deja chitiţi să accepte şi alegerile anticipate. Este clar că au calculat deja pierderile şi câştigurile, şi le-a dat pe plus! Ca să nu mai vorbim că există, cred eu, nu fără temei, şi un puternic sprijin extern pentru adversarii lui băsescu.
Mizând pe frică, Pulea Vodă face o enormă greşeală. Când nu mai ai nimic de pierdut, vezi decembrie 1989, nu-ţi mai permiţi luxul fricii! Aşa că, la urne! Nu vă fie frică, Pulea Vodă pică!

4 comentarii:

Claudia Muresan spunea...

cum ii spuneam lui Lilick: pina in decembrie or sa ajunga pedelacheii sa se roage sa aiba parlamentul asta mandat de 20 de ani, ca nu mai vad ei 30% in veci! care dizolvare! (wishful thinking?)

Lilick Auftakt spunea...

Cel mai frumos slogan! :))

Desmond spunea...

Duca-se unde a dus mutu baba. Sa-si ia si echipa de triplici cu el, sa-i tina de urat.

Vania spunea...

Nu ne e frică, finalul este unul previzibil...

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...