marți, 26 aprilie 2011

Românilor le lipseşte un talent



boc, pe post de premier-ministru al muncii, se dă cocoş, şi promite stârpirea muncii la negru cu poliţia şi jandarmii. Poliţie şi jandarmi care existau şi la investirea sa, pentru prima oară, în funcţia de şef al Executivului, şi au continuat să existe până azi. Timp în care s-au petrecut o mulţime de drăcării pe piaţa muncii, unde aproape două milioane de români  sapă din greu pentru o bucată de pâine. Iar  pe guvernanţi i-a durut fix în cur de ei. Erau ocupaţi să-i demaşte ca leneşi, cerşetori la uşa statului!


De unde această grijă subită faţă de muncitorul exploatat la negru la unii care nu cred în stat?  Păi, se apropie alegerile. Şi ce pretext mai bun, într-o ţară de proşti, pentru a strânge cu uşa firmele, ca să cotizeze unde trebuie, decât jandarmul la uşa firmei, şi o haită de inspectori care ia la purecat actele? Punem pariu că după asta mai toţi patronii vor fi cotizat, iar puşculiţa PDL va da pe dinafară de bani? 


În ăst timp UE ne mai trage o smetie peste ochi, acuzându-ne că măsluim statisticile(idioţii abia acum s-au prins?!), firmele franceze sunt alungate din România, dar avem şi o consolare: peste tot în lume, românii au talent. De cele mai multe ori unul derizoriu, dar talent. Din păcate nu la ce ne trebuie: bună guvernare!   

2 comentarii:

Fluieratorul spunea...

Pai ce sa zic... Se vorbea pe un post de politie la usa profesorilor care dau meditatii sau a asistentelor care pun perfuzii sau mai ajuta vreun batrin... Cred ca acolo e marea evaziune fiscala.

Dupa niste zile de pauza de la activitatea-mi de baza si cuibusorul de simpatizanti corporatisto-basisti de-acolo, recunosc ca mi-e greu sa ma intorc la lucru. Deh, nu imediat, numai luni 2 mai, de ziua tineretului, dar daca ma gindesc imi stric si bruma de zile libere pe care mi le-am permis.

Guvernul, si din cind in cind si presedintele, spun si fac lucruri traznite, si va spun cu tristete, ati fi surprins citi oameni destul de umblati si cu un nivel de scolarizare mai mult decit decent sint de perfect acord... Ati fi surprins cit de mult trebuie un om sa taca, mai mult decit sa faca, pentru a minca o piine, si cit de putin relaxat munceste un om, din motive legate de politica si de filo-corporatism, mai degraba decit din motive profesionale.

Cum am spus, mi-am luat si eu pauza si am avut timp sa rumeg si alte lucruri decit banalul cotidian, si nu mi-au placut concluziile la care am ajuns. Pe linga politie, jandarmi, codul muncii, mic.RO-urile d-lui Patriciu (mare tupeist, flacaul asta), prostimea UE care se preface surprinsa de tromboanele romanesti (pe care le "consuma" cu gratie din 2001, ca mai stiu si eu cit de gratios inchidea ochii dl. Jonathan Scheele la unele lucruri si cit ii curtau aia pe la Brixelles pe Iliescu si pe Nastase), Alstom care o ia in mina (pe deplin meritat, din pacate), pe linga mizeria umana de tot felul, mai la propriu sau mai la figurat... Imi vine sa ma duc invirtindu-ma tot inainte, unde vad cu ochii, dar nu stiu unde-ar fi asta, ca incotro intorc capul vad numai batai de joc.

Am vazut si eu "Ethos", si ma intreb daca masele consumiste victorioase vor fi vreodata constiente de puterea lor intr-atit incit sa pedepseasca deraierile puterii de pretutindeni, ca sa existe macar o urma din democratia asta ale carei principii sint pretins aplicate peste tot. Nu sint optimist.

Béranger spunea...

Ei, firmele franceze sunt alungate... Să nu generalizăm, cu o floare nu se face primăvară. Să-i văd eu izgoniţi pe Carrefour, GDF-Suez, Vivendi Water, ş.a.m.d.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...