luni, 26 decembrie 2011

Care e problema lor?



Îmi place să fotografiez. Este una dintre puţinele plăceri care nu (prea) costă, în societatea noastră de consum pe sponci, că suntem o ţară de sărăntoci, şi aşa o să murim. Ei bine, cred că e un soi de blestem al fotografului: care cum te vede cu aparatul în mână, îndreptat spre o casă, sau puţă din beton şi sticlă, are, n-are legătură cu măgăoaia, se simte obligat să te întrebe de ce o fotografiezi. "Uite aşa, de-al dracului!" 

Azi, amintindu-mi de o mai veche postare de pe Internet(sincer, nu mai ştiu a cui, poate era pe "Rezistenţa urbană) în care erau  prezentate turnurile din nordul Capitalei, şi de remarca unui cititor, care pomenea de blocul "Grivco", de pe malul lacului Herăstrău, şi cum eram prin zonă, am zis să fac câteva fotografii. Cu atât mai mult cu cât clădirea e interesantă. 

Le-am făcut. N-am pătruns pe teritoriul lor: acolo este şi un drum de acces la una dintre ecluzele salbei de lacuri din zonă, deci domeniu public. Tot s-a repezit un vigilent să mă întrebe de sănătate. Asta n-a fost tot. La ieşire mă mai aştepta un vigilent, care mi-a făcut şi o fotografie cu telefonul. Fericit că, dacă sunt un paparate, are să le prezinte şefilor lor mutra "infractorului". 

Tot nu înţeleg care e problema indivizilor ăstora. Că nu este vorba doar incidentul de azi. În Piaţa Amzei sunt deja suspect  dat în consemn vigilenţilor lui Chiliman. La Vodafone, în Piaţa Charles de Gaulle, cum scoţi aparatul, cum apar gealaţii. Prin parcuri, la fel. Ieri, la Grădina Icoanei, jandarmii erau cu ochii pe mine, ca pe butelie. Astă vară era s-o iau grav pe coajă, pe la Autogara Filaret, pentru că am fotografiat din stradă o coşmelie. Înţeleg, din ce mai povestesc şi alţii pe Internet, că şi ei  au avut astfel de experienţe.

Sincer, nu mă duce mintea să dau un sens acestei isterii anti-fotografi. Ăla de e paparate nu se joacă el cu o cameră de doi lei, are ditai tunul! Şi nici nu iese ca păduchele în frunte, dacă vrea să "pescuiască" ceva. De unde atâta suspiciune şi intoleranţă?

PS: ăia de vor să-l înjure pe Dan Voiculescu sunt invitaţi să se abţină. Am serioase îndoieli că drumurile lui şi cele ale celor doi vigilenţi de azi-dimineaţă s-au intersectat vreodată. 

3 comentarii:

Doru spunea...

Am păţit asta, recent, la Brukenthal, muzeu în care intru ca într-o catedrală, de prin 1980 şi care nu avea afişate, vizibil, interdicţii explicite ...
Glumind şi nu prea foarte eram gata-gata să fiu arestuit!
Caz tipic de mental constipat!

Nicolae Nicu spunea...

Bine, eu unul mă abţin, dar să ştiţi că gealaţii chiar sînt ai lui Voiculescu.

Încă prin anul 1996 ei se ocupau cu aceleaşi lucruri, învăţate la Facultatea de Medicină Oculară şi Auditivă "Crescent"... Toate autoturismele necunoscute ce intrau în zonă, pe străzile Gîrlei şi adiacente, spre fosta bază a UTC-ului, pe care tocmai îşi pusese gheara de infractor Sîsîilă, bază devenită "Domeniul Grivco", iar acum "Imperiul Grivco-Intact", erau interceptate, filate şi "documentate" din spatele parbrizelor fumurii, apoi prelucrate, triate şi puse pe masa... "Şarpelui cu Ochelari"! Asta fac ei, evident, şi azi! Deformaţie profesională, deh!

În rest, mai ales muşte pe căciuli, de-aia isteria antifotografi, de-aia "străzi private", de-aia împrejmuiri din beton armat, inexpugnabile, înalte de 3 m şi supravegheate cu camere video sofisticate. De-aia helioporturi subterane, pe lift, în Pipera şi în alte "cartiere rezidenţiale". Da, da... Frica de zeghe, domnilor, asta le îngheaţă lor sîngele în vene! Şi, mai ales, frica de revolta populară ce va să vină ea odată şi-odată! Asta e.

P.S.- De-ar putea vorbi, multe ar avea de spus amintita stradă a Gîrlei. E una din străzile pe care au dispărut şi, poate, cine ştie, încă mai dispar banii în Bucureşti... E-he...!

Ando spunea...

Este intr-adevar o isterie anti-foto !
Am patit-o si eu de multe ori.
Chestia nasoala e ca de multe ori se baga'n seama si diversi indivizi de pe strada care n-au nicio calitate "oficiala".
Si, totusi, cele mai multe probleme le-am avut cu politia
dar le-am transat clar : sunt pe domeniu public, fac poze din exteriorul obiectivului respectiv si daca nu este panou de interdictie foto, pa !!!
Niste tarani, n-ai cu cine !
In alte tari, am facut mii de fotografii si n-am avut probleme de acest gen.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...