miercuri, 18 ianuarie 2012

PDL: prăbuşire cu ţara de gât



Dacă este adevărat că la liceul "Dacia" din Bucureşti directorul, împreună cu un poliţist şi cu diriginţii i-au ameninţat pe elevi că, dacă participă la manifestările din Piaţa Universităţii, vor fi eliminaţi din liceu, s-a trecut peste o limită pe care o credeam imposibil de trecut într-o democraţie. Ei bine, nu mă mir de nimic. Înţeleg că şi împotriva profesorilor se fac presiuni să nu se ducă la proteste, iar la Guvern sute de jandarmi stau pe picior de război, vânătoarea de oameni a jandarmilor continuă pe străzile Bucureştilor, şi toate astea put a frica guvernanţilor de a da socoteală cetăţenilor furioşi.

Nu înţeleg de unde această disperare de a rămâne la putere a portocaliiilor. Orice om normal are un instinct sănătos de conservare. Instinct care îl face să accepte o pierdere de moment, pentru a supravieţui. PDL vrea să supravieţuiască, după ce se va ajunge la alegeri, mai devreme sau mai târziu? Pentru că jignirea a milioane de oameni, trataţi drept viermi, spre pildă, nu mi se pare a ţine de instinctul de conservare, ci mai degrabă de cel de auto-distrugere. Cum n-am plâns după PNŢ-CD(deşi am avut şi am un profund respect pentru câţiva lideri ţărănişti, exemple de demnitate), n-am să plâng nici după PDL. 

O trecere în opoziţie nu strică niciunui partid. Nici PSD, nici PNL nu au avut astfel de probleme. Problema pedeliştilor cu trecerea în opoziţie are o explicaţie: nu şi-au lăsat loc de bună-ziua. A nu se înţelege prin "bună-ziua" complicitate la furtul din banii publici. Nu, este vorba despre dialogul dintre putere şi opoziţie, despre construirea consensului. Până prin 2008, cu o pauză de doi ani, cât a fost PD la guvernare cu PNL, acest "loc de bună-ziua" a fost respectat. După 2008 PDL a lovit în stânga şi în dreapta, s-a comportat porceşte, a crezut că poate face orice, că se poate căca în capul oricui. E pe cale să afle că a făcut marea greşeală a vieţii lui, ca partid. 

Acum PDL pare că vrea să ia  cu el, în prăbuşire, şi ţara. Este tipic pentru acest partid, condus de un individ care este un monument de iresponsabilitate şi de intoleranţă. Dacă nu iese mai repede din scenă, va reuşi ce şi-a propus: să ne distrugă viitorul.

5 comentarii:

Anonim spunea...

e adevarat ca a dat-o afara pe Rodica Culcer de la TVR ?...
Dumnezeu nu bate cu paru' !...

Fluieratorul spunea...

Pe vremuri (pina in '96), nu se iesea la proteste impotriva regimului din aceleasi motive, si puteai foarte frumos sa ramii fara serviciu daca-ti permiteai o opinie de opozitie cu sau fara manifestare publica. In timpul conventiei am iesit la "contre" fara jena, pentru ca eu sint Ghitza Contra in orice regim. Am lucrat in parte la stat im ambele perioade. Din '98 lucrez in privat, si nu mai am problema asta.

Of, nedigerabilul Turcescu, insalubrul Prigoana, mimeticul Chirieac, mare galagie la B1, si d-na Pralong, care se incapatineaza la un dialog civilizat si cu bun simt.

Anonim spunea...

Salut,

Eu nu m-as inflama asa de tare pe tema asta. E posibil sa fie adevarat, si atunci e venal, dar daca omul ala doar i-a avertizat ca nu au ce cauta acolo fara permisiunea parintilor, in caz ca nu au 18 ani (sunt totusi si minori la liceu, chiar si la "Dacia"), iar omul nostru de la Antena 3 a interpretat cum ii convine, atunci picam noi de fraieri. Eu aleg sa tratez stirea asta cu scepticism. Capabili sunt sigur de asemenea gunoaie, dar e greu de demonstrat ca e asa in absenta unei inregistrari.

Anonim spunea...

fur poza :) ... ca de obicei pun link catre blogul dvs ... multumesc!
Theodora

Pușcaș Ionel spunea...

ILIESCU NE-A VÂNDUT TRECUTUL IAR BĂSESCU NE-A VÂNDUT VIITORUL.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...