sâmbătă, 31 martie 2012

Acolo unde capitalismul n-a ajuns

Azi am fost cu vărul meu să-şi ia maşina. A venit de la Cluj, cu trenul, care, culmea, a ajuns mai devreme, şi a stat pe lângă Gara de Nord, să poată intra în gară! Reprezentanţa Nissan e undeva pe la capătul Bulevardului Timişoara. La intersecţia cu strada Valea Oltului, dacă am reţinut eu bine. E locul în care doar un panou publicitar aminteşte de capitalism. Când am văzut blocurile alea(care, noi, poate au avut un oare ce) coşcovite, în care oamenii au găsit cele mai "originale" soluţii pentru a-şi mări spaţiul(cred că sunt blocuri de garsoniere, poate fără balcon), am avut un soi de şoc. Pentru locatarii blocurilor, capitalismul e o abstracţie, n-a ajuns încă la ei, sau, dacă a ajuns, a ajuns doar partea cea mai rea, cea mai strâmbă, dacă vreţi. E un soi de ghetou, la margine de Bucureşti. 

M-am întors pe lângă cartierul ANL. Şi acolo locatarii au început  să-şi închidă balcoanele. Cum îl taie capul pe fiecare. Şi blocurile alea, făcute tot de mântuială, încep să arate a ghetou. Acest Bucureşti lipseşte de pe agenda politicienilor, oricât de multă nevoie este de politici publice adresate acestor zone, calamitate de sărăcie, şomaj, de procesul de dezindustrializare. Mi-e şi frică să-mi imaginez viaţa celor care trăiesc într-un astfel de bloc. Fotografiile spun mai mult decât pot spune eu...





7 comentarii:

Anonim spunea...

Nu sunt blocuri de garsoniere ci apartamente cu 2 camere confort 2 sporit ... am locuit intr-un asemnea bloc cativa ani ... camerele si baia sunt acceptabile ca dimensiune sigur ca sunt mai mici decat intr-un bloc confort 1 ... foarte mica este bucataria si dupa cum se vede si balconul ... eu ii spuneam cutie de chibrituri :)

Karakas spunea...

Ba a ajuns. De fapt asta e fata reala a capitalismului: indiferenta fata de saraci. Toate capitalele lumii au asa ceva, blocuri unde traiesc disperatii, si cei fara speranta. Acolo sunt focarele crimei, si ale alienarii. Asa cum am invatat in comunism: alienarea, adevarata fata a capitalismului. Nu toti, dar acea parte sufera de alienare, de indiferenta restului societatii.

Karakas spunea...

Organizatia Internationala a Muncii a dat publicitatii o lista cu salariile medii din 72 tari. Romania e undeva printre codase, dupa Macedonia, Bosnia, Rusia, Chile, Botswana si Belarus. Belarus? Pai asta imi spune mie ca regimul Lukashnko e un pic mai performant decit a lui Basescu.

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-17543356

Karakas spunea...

Dl. Ungureanu continua "opera" mentorului Basescu in ce priveste "reforma" administrativ teritoriala a Romaniei. Chiar nu inteleg de ce nu explica ei in limba romana de ce este nevoie de asa ceva. Vor navali investitorii americani in noile teritorii? Se vor imbogati oamenii, vor trai ei mai bine? Vor avea servicii mai de calitate, educatie, sanatate? Sau reforma presupune si instrainarea unor teritorii, la un pret cuadruplu? Ca tot am inceput noi sa simtim "febra" domnului Ungureanu...cred ca e nevoie de ceva anti-piretice, altfel deliram degeaba.

http://www.mediafax.ro/social/ungureanu-este-nevoie-de-reorganizarea-administrativ-teritoriala-a-romaniei-9459130/

Fila spunea...

Asta arata bine. Am vazut prin orasul meu (oras gradina, candidat la titlul de capitala culturala) unele cu tencuiala cazuta intre placi. Se vede armatura de fier, e expusa intemperiilor. Astea in 15 ani se darama singure, nu e nevoie de un cutremur. Fericiti vor fi afaceristii imobiliari, se elibereaza noi terenuri. In plus, degradarea este grabita si de apa care colcaie de obicei prin subsoluri din cauza unor conducte sparte (sau din cauza neglijentei oamenilor). Cand vor ramane pe drumuri, vor intelege ce inseamna sa ai casa ta...

Nautilus spunea...

"Disperaţii ăia alienaţi" nu au nicio ezitare în a dispreţui, umili, batjocori şi scuipa pe oricine nu e disperat de-al lor, care să ciocnească o Neumarkt la PET cu ei la colţul blocului.

"EBA e proastă", "Simona Sensual e curvă", "Pora e urâtă", "Năstase e hoţ şi şpăgar", "Băsescu e ticălos", "ăia cu şcoală e proşti dă la Spiru", "parfumaţii ăia la cravată şi cu bemveu e nişte jigodii"... numai ei sunt curaţi, uscaţi şi fideli Împuşcatului de la Ghencea. Care le-a făcut o favoare imensă demolându-i şi mutându-i în cutii de chbrituri.

(De crezut, îi crede totuşi cineva: autorităţile judiciare şi poliţieneşti, care le dau numai nişte pedepse mărunte, maxim o amendă pe care nu o plătesc. Dacă în schimb te aperi de pumnii lor, îţi fac ceea ce i-au făcut lui Plăcintă.)

Acesta va fi ultimul comentariu pe care îl mai scriu vreodată pe acest site de rahat.

~Nautilus

Vali spunea...

Stai linistit nene, capitalismul a ajuns peste tot, numai prostii nu-si dau seama: http://capitalismpepaine.wordpress.com/2012/04/01/angajatii-romani-si-au-pierdut-toate-drepturile/

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...