vineri, 2 martie 2012

Spune şi tu "NU!" Europei



"România şi-a câştigat dreptul de a spune "NU" în Europa!, titrează pupincurist-băsist EvZ. Da, bă băieţi: şi-a câştigat dreptul de a spune "NU, nu intăm în Schengen, care e Europa!"

Lucrurile sunt cât se poate de proaste pentru noi: am crezut că suntem isteţi, c-o dăm cu manta, dacă-i jucăm pe olandezi cu subiectul "Serbia". N-am reuşit. Olanda este mai fermă ca oricând, cu sârbii, am mai spus, ne-am mai făcut un duşman, şi n-am realizat nimic nici pentru vlahi, iar de intrat în Schengen prea curând nu vom intra.

Când vrei să faci aşa ceva, să "baţi cu pumnul în masă" la Bruxelles, te asiguri că ăia care contează în mustărie, adică Franţa şi Germania, în primul rând, n-au să strâmbe din nas. N-am auzit nici vocea Franţei, nici pe aceea a Germaniei. Am rămas de Păcălici, ceea ce şi suntem.

Ştiu, există foarte multe frustrări la Bucureşti, dar tot ce ni se întâmplă este exclusiv pe mâna noastră. Ambasadele sunt nişte poveşti: nu trimit informaţiile necesare pentru a lua decizii în cunoştinţă de cauză. Ambasadorii sunt ăia care sunt. Ce-i sub ei e şi mai jalnic. MAE a ajuns o mare cumetrie. S-a deprofesionalizat grav. SIE doarme şi el, cel puţin pe spaţiul ăsta. Deşi n-ar trebui: aici se joacă viitorul nostru, nu în Afganistan, Orientul Mijlociu sau pe unde mai prestăm noi pentru americani. 

Ştim atât de puţin despre Europa şi despre politicile europene. Arătaţi-mi şi mie un singur ziar care are corespondent permanent la Bruxelles. Cât spaţiu acordă presa subiectelor legate de UE? Televiziunile? Câte think-tankuri pe probleme europene avem? Cum comunicăm pe aceste teme? 

Veţi recunoaşte aici o veche problemă a noastră, a românilor: formele fără fond. Cum o rezolvăm? Asta e: nu ştim cum, pentru că suntem superficiali şi nepăsători. Şi nici cu raţiunea nu stăm prea bine. Aşa că vom tot spune NU Europei, prin felul nostru de a fi. 

Niciun comentariu:

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...